een kat van weinig streken

Vandaag tekende ik deze, met sumi-e penselen en watervaste inkt:
cat ink Japanese brush sumi-e

En toen vond ik de lijnen, de individuele penseelstreken, zo goed gelukt dat ik er niet verder aan durfde te schilderen, uit angst dat ik zou verliezen wat ik nu heb.

Dus heb ik hem opzij gelegd. Morgen nog maar eens naar kijken. Daarna tekende ik deze, waarvan ik wel weet hoe ik ermee verder wil:

Dit is een ondertekening. Morgen pak ik meer kleuren inkt en ga hem verder brengen. Meer lagen, totdat deze laag bijna niet meer zichtbaar is.

One thought on “een kat van weinig streken

leave a reply

