kijkdoos af: Sjaak en de Bonenstaak

In een oud-Hollandse omgeving: stolpboerderij, Kooikerhondje, Lakenvelder kippen en het Hollands veenweidelandschap,

De draden op de bonenstaak zijn vastgenaaid hier en daar, evenals de twee kippen die erop zitten. De kat zit op een omgekeerde, stukke, houten emmer maar dat is niet duidelijk. Het lijkt eerder een afgehakte boomstam… zou dat teveel verwarring brengen met de bonenstaak van vrijwel dezelfde diameter? Nuja, niets aan te doen. Er staan twee kittens tegen de houten emmer op 🙂
kijkdoos Sjaak en de Bonenstaak shoebox panorama sprookjekijkdoos Sjaak en de Bonenstaak shoebox panorama sprookje
kijkdoos Sjaak en de Bonenstaak shoebox panorama sprookjekijkdoos Sjaak en de Bonenstaak shoebox panorama sprookje

Zo ziet het er van de zijkant uit. Je kan de perspectieftruukjes zien die ik heb toegepast: het huisje is raar en het luchtkasteel ligt bijna plat:

kijkdoos Sjaak en de Bonenstaak shoebox panorama sprookjekijkdoos Sjaak en de Bonenstaak shoebox panorama sprookjekijkdoos Sjaak en de Bonenstaak shoebox panorama sprookje
kijkdoos Sjaak en de Bonenstaak shoebox panorama sprookje

(Er zit nu nog een bovenkant op, voor de reis morgen. Als ik daar ben snij ik die eraf, voor de lichtinval. Ook kan de zijkant nog open. Ik heb tape en schaar bij me voor reparaties ter plekke. Als alles gedaan is en hij er goed uitziet tape ik de zijkant dicht. En op de buitenkant heb ik een plakaatje gemaakt met de titel en mijn naam. Mocht dat plaatje er nu afvallen dan staat dezelfde informatie ook nog op de onderkant van de doos, in watervaste stift.)

2 thoughts on “kijkdoos af: Sjaak en de Bonenstaak

  1. Pingback: Kip uit de weg | snorrepost

leave a reply

