eekhoorn à la Mirko Hanak proberen

mirko Hanak study

Water, papier en kleur. En dan maar proberen wat waar en hoe. Door te spelen vind ik dingen uit en kijk ik ineens anders naar Mirko Hanak z’n werk. Ineens begin ik te vermoeden hoe hij dingen heeft gedaan. Waar het eerst nat gemaakt en hoe nat. Fantastisch hoe je ineens meer kan zien dan je eerst zag, terwijl het plaatje niet verandert is.

Het is een leuke speurtocht. Zo begonnen: mirko Hanak study
Eerst heel het blad vol water laten zuigen. Dan het lijf en de staart. Dat wordt lekker pluizig aan de randen! Daar zie ik katten en vossen in het verlengde 😉

Dan laten opdrogen. Andere plekken nat maken. Dezelfde plekken nat maken maar niet overal, zo krijg je een harde bovenrand aan de stam. Het is een leuk opbouwen van lagen. Binnenkort kan ik hier mijn expressieve sumi-é penseelstreken hopelijk ook een plek in geven. Voor nu is het nog spelen en zoeken en voorzichtig verkennen.

 

leave a reply

