Hondenogen ingekleurd en een harig dropje

dog aquarel watercolor
dog aquarel watercolor

en een tekeningetje voor haar dochter, wiens hond professioneel gefotografeerd is door Angelique van Doorn van AngeliquevanDoornfotografie.nl:

dog aquarel watercolor
Links is mijn eerste schets, gemaakt in het boshuisje. Rechts wat ik gisteren overmoedig probeerde, hier in de stad. Teveel lawaai en ook nieuw papier dat heel glad is. Elke penseelstreek moet meteen goed zijn en dat durfde ik wel aan met mijn nieuwe Japanse penseel. Maar het papier kan niet zo goed tegen water, ondanks dat het 250 of zelfs 300 grams papier is. Dus bobbelig.

Terwijl juist het “laden” van het penseel zo belangrijk is (= hoe nat en met welke viscositeit verf erin. En, bij de Japanner, ook nog welke kleur waar in het penseel zit. Ja, je kan wel 3 of 4 kleuren in 1 keer in de kwast hebben en dat komt eruit afhankelijk van hoe je de kwast op papier houdt.)

Ik heb links maar opgestuurd. Die is met de Pentel pocket brush gedaan. Vandaag krijgt ze alles, ik ben heel benieuwd wat ze ervan vindt!

PS de eerste aquarel van Dunya staat hier nu ingelijst op tafel, kan ik ernaar kijken.

One thought on “Hondenogen ingekleurd en een harig dropje

leave a reply

