Dezelfde hond, nog steeds lief.

dog aquarel Schmincke Horadam

De Echte Tekening is gelukt vandaag!
Het was weer ontzettend leuk om te doen. Met de kleuren spelen. Verf “wegduwen” met water. Het was wel spannender dan gisteren. Want nu moest echt deze hond erop. Niet zomaar any hond. Dit is Dunya, de Schotse Collie van Anneke.

Volgens mij is de tekening nu klaar maar ik twijfel nog over de ogen. Of de lichtvlekken niet te groot zijn. Zal ik er voor de helft nog donkerbruin indoen?

Och ja, nu ik hem hier als totaalplaatje zie staan denk ik dat dat wel moet. Het wit is te groot en te contrastrijk naast het zwart(bruin) van de ogen. Ik denk dat ik hem met middelbruin invul, maar wel zo dat er nog een wit vlekje in blijft zitten. Als jij vind dat ik het zo moet laten mag je me dat graag even laten weten, ik denk dat ik ze anders morgenmiddag invul.

Hier is de foto waar ik van werkte:

Wat een snoepie he? Het is al een wat oudere dame, Dunya, en ze draagt geloof ik speciale schoentjes af en toe vanwege artrose in de voorpootjes. Ze is een Schotse Collie. Wat ligt ze heerlijk in d’r vacht!

Haha, ojee, nu ik de foto naast de schildering hou ga ik allemaal fouten zien. Haha, haw mar gjin noed, geen nood, dat hoort erbij. Als ik morgenochtend de schildering weer alleen zie, zie ik die fouten niet.

Ik denk/hoop dat Anneke hier blij mee zal zijn. Dat zij Dunya erin herkent, met d’r pootjes en d’r mooie flufstaart. 🙂

One thought on “Dezelfde hond, nog steeds lief.

  1. Hoi Anna, ik denk dat je de ogen beter in kunt vullen, want sommige oudere hondjes krijgen staar en dus een witte laag op hun ogen, en dat wil je zeker niet bereiken. Toch? Sorry!

leave a reply

