oefeningetjes op maandagmorgen

een beetje dingetjes van mijn Pinterest natekenen om het plezier in mijn penseel te voelen (de pentel pocket brush pen) en omdat je door natekenen de hand van een ander leert kennen. Diens plezier, diens truukjes, diens sterke punten.

Little Thing door Naldojunio:

Dit hondje voor Reddit Gets Drawn:

Dat hondje was eerder op een byzondere manier nagetekend door redditor Klimmek:

ik was (en ben) onder de indruk hoe Klimmek zijn ogen volgt en niet zijn hersens. Bijvoorbeeld in dat de ogen niet even groot zijn.

Ook gebruikte Klimmek verschillende diktes pennen voor verschillende dingen die hij met de schaduwen/arceringen wilde. Hij was onzeker toen hij deze tekening liet zien, hij vond hem zéker niet goed genoeg, maar ik zie er dus echt hele goede dingen in. Als derde voorbeeld wil ik nog de snuit noemen, hoe hij die vierkantige vormen probeert te vangen. Oh, en de schaduwlijn die links naar het oog toeloopt. Je ziet Klimmek dingen zien en dan proberen te vangen. Ja hij beheerst zijn materialen en zijn vingers nog niet goed, maar hij heeft ogen en hij ziet de dingen en laat niet zijn harses de boel overstemmen.

Anyway, ik tekende zijn tekening na om zijn ogen te lenen.

En ‘s avonds tekende ik de hond na, maar toen was zijn manier van kijken en tekenen al uit mijn lijf verdwenen. Daarna gooide de kat mijn tekenwater om (over de computer!) en was ik zo chagrijnig dat er niets meer van tekenen kwam.

leave a reply

