“wolf in het bos”, in inktlijnen.

beginner drawing wolf happy in forest, inspired by Chun Eun Sil

Het lukt me niet om elke dag tot tekenen te komen, ondanks dat het het leukste is dat ik weet. Mijn truuk gisteren was om de stad in te gaan en ergens thee te gaan drinken en daar te gaan zitten tekenen. Werkte fantastisch!

beginner drawing wolf happy in forest, inspired by Chun Eun Sil

Het liefste onderzoek ik dan plaatjes van Chun Eun Sil. Haar oudere werk is fantastisch! Gebaseerd op westerse sprookjes en met de meeste fantastische composities. Met, vreemd genoeg, heel veel kruisingen. Allerlei lijnen en contouren worden doorbroken. Echt heerlijk om te onderzoeken. (Onderzoeken doe ik met potlood en papier.)

Ik gebruikte één van haar tekeningen waarbij een kat verstopt zit in het gebladerte. Kijken naar de compositie, het gebruik van donker en licht, hoe het oog geleid wordt. Het was een heerlijke paar uur. Actually, dit is de tweede keer dat ik dit plaatje onderzocht. Van het weekend deed ik het ook al, ook al in een café met thee en taart 🙂

Toen ik thuis kwam heb ik de potloodtekening omgezet naar inktlijnen:

beginner drawing wolf happy in forest, inspired by Chun Eun Sil

En daarna ben ik meer gaan spelen met de inkt. Ik heb onlangs verschillende potjes gekregen, uit de erfenis van een zeer creatief persoon. Watervaste gekleurde inkt en een mooi vulpen met verschillende punten. Lekker spelen, met spullen van iemand die er ook veel plezier aan heeft beleefd, zelfs al was dat misschien vooral toen ze ze kocht want ze deed zoveel dingen dat ze voor deze inkt al een paar jaar geen tijd meer heeft gehad. Dat doet niet af aan het plezier dat ik herken in de inkt en de pennen. Dit is Old Skool quality die waarderend is aangeschaft en in bezit is geweest 🙂

Ik heb het plaatje aangepast naar een wolf in zijn bos. Denkend wat je in een bos ziet en die dingen gebruiken voor de compositie. Proberen de wolf te verstoppen, net zoals de kat verstopt zit. Maar dan met lijnen in plaats van gekleurde vlakken. Het was veel werken en denken. Maar allemaal met plezier, lichtvoetig.

Zelfs de inktvlek die op m’n papier viel was geen probleem.

beginner drawing wolf happy in forest, inspired by Chun Eun Sil

leave a reply

