dikke Basil met een ewokpakje aan

hieronder is het orgineel. Je ziet dat ik de verachting in z’n blik niet goed te pakken heb gekregen, omdat ik zelf teveel moest lachen denk ik.
Ben ook zijn snorharen vergeten.

Tijdens het tekenen zag ik trouwens dat hij raar lange achtertenen heeft.

Ik heb het wat ingekleurd met van gogh waterverf, op een goedkoop schetsblok dat ik bij de Tiger vond. Het is gigantisch glad papier! Dat heb ik het liefst voor mijn zwarte inktlijnen, omdat ze dan niet uitlopen of “harig” worden. Ik kan precies met de lijnen spelen, wat ik zo leuk vind.
Dat is ook de reden dat ik nu steeds met zwarte lijnen werk ipv meer spelen met waterverf op aquarelpapier. Ik heb dit blok precies 5 dagen en dit is dan ook de 5e zwarte-lijnen-post!

Zulk glad papier als dit heb ik nog nooit gevonden. Het papier is dun maar kan dus ook best een beetje verf opnemen. Het bobbelt wel. Ik ga nog een blok kopen, als reserve. Misschien wel twee.

leave a reply

