studie van een ochtendhumeur

De site Reddit heeft een groep genaamd Reddit Gets Drawn. Mensen kunnen daar foto’s uploaden en wie zin heeft kan zo’n foto natekenen.

SmurfSlurpee liet een foto van haar zoon zien, die duidelijk geen ochtendmens is. Ik vind de foto erg leuk vanwege het herkenbare Verkreukelde Krant Gevoel en vanwege de compositie van vormen. Ook het licht en donker interesseert me. Dus ik maakte een studie en misschien dat ik van de week die kan overtekenen en met waterverf kan inkleuren.

study for Redditgetsdrawn SmurfSlurpee's son who's not a morning person. And neither is their dog Lola.

Ik maak me nog geen zorgen over de expressie van zijn gezicht, vingers of tenen. Het gaat nu om de contouren en hoe die met elkaar spelen. Ik zie dat ik het perspectief nog wel wat mag overdrijven. Misschien moet ik er twee maken: eentje die probeert de foto te volgen (waarom die dan niet precies overtrekken in bijv. Photoshop of lichtbak?) en eentje die hem interpreteert en het perspectief verergert.

Ah, sowieso zijn hoofd te klein gemaakt zie ik. Z’n hoofd is toch wel net zo groot als zijn torso! Leuk toch, hoe je hersenen zich bemoeien met wat je ogen zien -“een hoofd zo groot als een torso? nee! een hoofd is 1/7e van het lichaam, dat staat in alle boeken.”- en denken het beter te weten 🙂

Van de week denk ik deze nog een keer te tekenen. Als ik de contouren en vormen dan goed heb kan ik gaan spelen met de kleuren, in waterverf. In zijn gezicht nat in nat, er zijn daar zoveel schaduwen en kleuren. Ik denk dat die al genoeg zijn om het gezicht 3D te maken.

De dino op zijn shirt in helder groen. Rode broekspijp. Mooi contrast tussen zijn kleren en zijn emotie 🙂 De hond echoot dit met zijn houding en dan die vrolijk roze halsband. De hond heet Lola en is ook geen ochtendmens.

Het wit van de dino en het licht in de ogen van het jongetje ga ik denk ik met “masking fluid” doen, daarmee bescherm je het papier tegen verf. Het blijft dus wit. Eerst kopen bij De Kwast. Eerst maar eens terug naar Den Bosch. Morgen 😉

2 thoughts on “studie van een ochtendhumeur

  1. Pingback: Page not found | snorrepost

  2. Pingback: SmurfSlurpee’s zoon: meer ochtenhumeur studie | snorrepost

leave a reply

