waterverf kat

cat watercolour

Dit is voor het eerst dat ik echt met waterverf werk. Geen zwarte lijnen en dan expressieve verfstreken maar alles inzetten op de kleur. Mengen in het nat, beetje laten drogen, opdeppen. En een ondertekening met potlood, wat ik ook niet gewend ben.

Ook voor het eerst dat het me lukt om lichte kleuren te maken, in tinten die niet direct uit mijn verfdoos komen.

Ik heb veel gedept met een papiertje:
cat watercolour
cat watercolour

Een plek vullen met water en kleur:
cat watercolour

Misschien dat ik volgende week terugkom bij deze tekening en met de Inktense potloden breisteken in de coll maak en die daarna nat maak. Of misschien eerst nog een tekening maken van dit soort en die vernachelen met potloden. Deze in “het archief” doen. Oftewel een laatje/schoenendoos.

Van de weeromstuit wil ik heel graag in de volgende tekening de kleuren en de brush-strokes combineren. Eerst met kleur werken en dan later evt. de details in zwart aanzetten. Maar eerst kleur over kleur, met karakteristieke verfstreken ipv opgevulde vlakken zoals dit.

Hoedanook, voor vandaag is dit weer genoeg, ik moet nu weer rusten. Hier tevreden mee zijn (ben ik). Het is wel goed om eigenlijk meer te willen, zin te hebben. Dan spring je morgen enthousiast uit je bed 🙂

PS deze kat is nageschilderd van een zakvriendje dat ik gekocht heb bij Amuru op Etsy. Dit is haar shop-foto:

il_570xn-758908250_57kc

leave a reply

