2e kerstdag: katportret

Ik had nog wat meer gespeeld en begin het waterpenseel meer te ontdekken. Minder met zwart en meer met kleuren.

IMG_8243

Wat is voorgrond, wat achtergrond. Kleuren laten verlopen nat in nat. De waterkleur alleen gebruiken om contour aan te geven.
Je kan met veel minder zwart toe en het toch nog zwierig en fluffy maken. Ik vind dat wel leuk, het wordt liever, driedimensionaler, dan een werkje met alleen een paar zwarte lijnen.
Maar de ogen blijven het belangrijkst: die doe je met zwart, in mooi uitgevoerde lijnen en het eerst. Sumi-e gewoonte.

Vandaag twee kattenkaarten gemaakt. Voor twee kattenliefhebbers.

IMG_8246

IMG_8247
Ik hoop dat ze het wat vinden. Het is raar om “beginnersspul” op te sturen. Maar ja, tien jaar wachten met dingen weggeven totdat m’n vingers eindelijk kunnen wat ik in m’n kop heb is ook weer zoiets.

Prrrrrt, zit er niet al iets van een kat in?
De wangfluf en de oorfluf van de grijze vind ik wel “kat” en dat zachte witte ottersnoetje ook wel.
En die rooie, zou dat een portret kunnen zijn?

5 thoughts on “2e kerstdag: katportret

leave a reply

