een olifant met slurfenwant

Een olifant uit Heinkenszand
draagt op zijn slurf een wollen want.
Zelfgebreid en afgekant
omdat het koud is in dit kikkerland.
Uitgebreid klagen nu de andere olifanten
dat hij maar wat loopt te wanterfanten.

 

Photo on 02-12-15 at 20.13

en twee herten probeersels.

Het gedichtje is ingegeven door Kees Stip van wiens dierengedichtjes ik zo blij word. Ik weet er zelfs eentje uit mijn hoofd:

Op een aalscholver.

Aalscholvers denken allemaal:
“Kun je nog scholven? Scholf dan aal!”
Maar onder de golven diep bedolven
wil weinig aal zich laten scholven
dus scholft zo’n beest zich uit de naad
terwijl het woord niet eens bestaat!

of nee, ik weet er nog één uit mijn hoofd! En je snapt meteen hoe creatief ikzelf helemaal niet hoef te zijn als Kees Stip in m’n hoofd zit 😉
Ik weet hem niet helemaal uit mijn hoofd… maar hij gaat ongeveer zo:

Op een panter.

Een panterin, of panteres,
woont aan de Maas, in Bolnes.
Zij leeft daar in een duur hotel
en in een prachtig pantervel
waar zij, verwenst door haar verwanten,
de hele dag ligt te panterfanten.

daaronder dan een door Kees Stip zelf getekende droedel van een panter op haar rug die een beetje met haar staart ligt te spelen 🙂

leave a reply

