Frank, hoera!

Mijn neef en zijn vriendin hebben een zoontje gekregen, Frank. Dit kaartje heb ik net getekend om ze te feliciteren:

IMG_8212

Het geboortekaartje had een haas en een vos erop staan, gestileerd.
Eindelijk durfde ik iets te tekenen, ondanks dat Frank al bijna zes weken oud is inmiddels. Eerst de vos. Toen ik die had ingekleurd zag ik dat ik vergeten was zijn snoetje wit te houden. Prompt durfde ik het haasje niet meer te tekenen, bang nog meer te verpesten.

IMG_8210

Ik heb me daar overheen gezet en het gewoon gedaan, ondanks dat ik de compositie met alleen de vos wel mooi vind. Maar ik wil niet dat de ouders denken dat ik de naam “Frank” vooral associeer met die tekenfilmvos uit Frank & Freya. Ik wil eer betonen aan de associaties die ze zelf op het geboortekaartje presenteren: een haas èn een vos.

Ik heb toen ook rondom het vossenhoofdje nog ingekleurd omdat ik vond dat het hoofdje anders toch een beetje los zweefde.
Het geheel is heel wat beter en liever dan mijn eerdere poging, vorige week of de week daarvoor. Daar hield ik me meer aan de kleuren van het kaartje maar met de inktpotloden was het niet mooi geworden en prompt verloor ik alle moed:

IMG_8213

Maar dankzij het oefenen van een lief vosje voor een ander lief kind vond ik een vos die me lag. Ja ik geloof zelfs dat dit vosje me nu in de vingers zit. Dat ik het makkelijk kan blijven tekenen. Hij heeft zo’n lief snuitje! Het geeft echt plezier in het neerzetten van de afzonderlijke lijnen. Het is altijd vrolijk om frivool haarfluf aan te geven.

Nu snel opsturen. Mijn neef heeft ook ME en die snapt wel dat verlaat bericht niet minder hartelijk is.
Goh, ik ben best blij met het eindresultaat. Het is een dubbelgevouwen A4 kaart geworden, dus A5. Voor een heel verhaal binnenin had ik geen puf meer, maar dat begrijpt mijn neef ook wel. Heerlijk, als je niets hoeft uit te leggen en iemand je boodschap afleest uit wat je doet of tekent.

leave a reply

