Konijn dat rechtop zit

Liz Climo tekent fantastische dieren. Paar simpele lijnen, humor, kleur, klaar.
Ik dacht dat mooi als voorbeeld te kunnen gebruiken om zelf met lijnen te spelen.

Dat was nog helemaal niet zo simpel.
Zonder onderschets moet je steeds de gehele vorm in je hoofd houden, de verhoudingen. “konijn dat lekker zit, konijn dat lekker zit. Hij zit op zijn billen, zijn poten houden hem in evenwicht, hij heeft een buik vol lekker eten, hij zit, hij zit. En hij kijkt ongelovig naar zijn vriend.
Dan tegelijkertijd de expressie vrij laten stromen in de lijnen. Helemaal niet simpel want voor die lijnen wil ik eigenlijk alleen met die lijnen bezig zijn, niet met iets anders.

Afijn. Tien minuten “werk” en ik ben doodop. Maar leuk 🙂
Liz Climo is een goede inspiratie

(ik werkte van links naar rechts. Links nagetekend vanaf het scherm, daarna zelf aan de slag. Ik vind haar/vacht leuk om te doen. En als er dan een beestje met persoonlijkheid uitkomt ben ik helemaal blij.)

IMG_8203

IMG_8202

leave a reply

