Studie voor Little Wolf Yarns

Voor een wolvriendin ga ik een boekje illustreren naar aanleiding van het logo van haar bedrijf in handgeverfde breiwol: Little Wolf Yarns.


Hier is de eerste kennismaking. Verkenning met potlood en inkt.

Wow. Haar logo zit echt goed in elkaar. Elke lijn is precies passend bij het geheel. De oren of de baard moeten niet puntiger, de ogen niet anders en de tanden ook niet. Zoals je ziet in mijn tweede tekeningetje waar ik wat ging spelen (bij het gummen kreeg hij strepen door zijn ogen kreeg, helaas)

IMG_7182

Dat wordt nog best spannend, om van dit goede logo te komen tot iets van mij. Voor haar. Een soort van ontdekkingsreis op papier. En dan hopelijk aan het eind een resultaat dat er effortless en fijn uitziet, net als het orgineel. Effortless en precies goed.

Ik heb mezelf een week de tijd gegeven. Kort genoeg om geen uitstelgedrag te gaan vertonen. Niet lang genoeg om het te groot in mijn hoofd te maken en in de stress te schieten. Precies goed in lengte om het plezier in de lijnen (en straks in het bouwen van de kleurlagen) het belangrijkste te laten zijn.

Ik ga eens vragen hoe ze aan haar logo komt, wat het verhaal van de ontwerper is.
Aha! Het logo is ontworpen door Moniek van Adrichem van MegaMoniek uit Delft.
Complimenten, superheld.
megamoniek

leave a reply

