Birdies

Ik wilde een vogeltje tussen de bloesem maken, op een kaft, voor mijn moeder haar verjaardag. Ze houdt van bloesem. En van zingen.

Eerst weer even terughalen hoe kersenbloesem traditioneel in de Japanse sumi-é techniek wordt geschilderd. Er zijn een aantal standaard voorgeschreven manieren en zichtspunten.
Toen wat vogeltjes. Leek nergens naar. Ik ben beter in het nadoen van een illustratietechniek (en die eventueel ombuigen naar een andere stijl) dan in het proberen te grijpen van de essentie van een echt levend dier.

Tot slot het schriftje. Mijn eigen voorraad schriftjes heb ik in het boshuisje laten liggen dus ik was langs de HEMA geweest omdat ze daar soortgelijk verkopen. Maar soortgelijk is niet hetzelfde.
Dit karton slurpt de inkt op waardoor de zwarte lijnen niet strak zijn noch fijntjes. Er is wel op te schilderen maar het vraagt een andere hand. En ik heb juist zo’n zin in fijn en secuur…

Dit karton is niet geschikt voor fijne rondjes en stipjes die fruitbloesems zijn. Dus het zijn meer tulpenboombloemen geworden.
Nouja. Dit is wat het is. Beter heb ik niet nu. Ik hoop dat ze het leuk vindt. Moeders zijn altijd wel blij met de knutsels van hun kinderen toch?

Misschien maak ik de achtergrond nog wat licht… wit met geel…blauw…
Misschien moet er nog een woord onder (het is zo leeg daar)
Nouja. Kijk maar eens:

IMG_7181

IMG_7180

IMG_7179

IMG_7178

5 thoughts on “Birdies

  1. Nou, ik vind het verdraaid goed gelukt! Je vogeltjes zijn prachtig, wat mij betreft goed gelukt 🙂
    Ik zie wel wat je bedoelt, met dat minder fijne, maar nog steeds is het resultaat heel mooi geworden.
    En een beetje achtergrondkleur zou inderdaad wel mooi zijn, denk ik, maar doe maar niet teveel. Misschien wat heel lichtgeel en ijsblauw?
    Je zou ook nog in plaats van tekst eronder een subtiel afgevallen bloesemblaadje kunnen tekenen (of is dat suf?).
    Anyway, ik vind ‘m prachtig! Je moeder vast ook!

    • hee bedankt 🙂 wat een dag he, dit toch ook nog gedaan. Yay!
      Het blijft raar, je eigen werk zien. Alsof je je eigen stem hoort. Die iets voorleest wat je je niet herinnert.

leave a reply

