Twee minuten poezen

Snelle tekeningetjes naar aanleiding van mijn Pinterest feed.
Ik heb een penseelstift van Pentel, met synthetische haren. Een raar ding, ik ben er nog geen vriendjes mee maar het doet me wel al aan mijn Sumi-é penseel denken. Alles wat er penselerig uitziet en zwart is is daarmee gedaan.

Toen ik na de eerste twee niet kreeg wat ik wou heb ik een gewone ballpoint gepakt. Is toch nog de makkelijkste verlenging van mijn hand…

Snelle schetsen omdat Blijtjebrei me gisteren inspireerde met haar nichtje, die meester is van de snelle hands on brigade. Dat meisje is een wonder! Die raakt ergens in geïnteresseerd en terwijl jij nog staat te denken hoe of wat staat zij al met de handen in de klei/inkt/sneeuw en grijpt de essentie bij de lurven.

Ik was dat een beetje vergeten, dat ik ook direct iets kan doen met mijn handen, voordat mijn hersens zich ermee gaan bemoeien. Het is in ieder geval ontzettend leuk om te doen.

20150115-190959.jpg

20150115-190938.jpg

20150115-190922.jpg

20150115-190915.jpg

leave a reply

