22: egel met appeltje voor de dorst (emaille)

emaille-egel

gemaakt, van glas op koper. In emaille, bij Glass-and-Art.nl in Ravenstein, olv Katinka Waelbers.

Veel textuur door de diktes van het glas te variëren, helemaal tot nul. Verder met de dremel lijnen getekend in het lijfje van de egel, voor het eerst dat ik een dremel vasthield. Wij zijn vast het enige huishouden met klussers en knutselaars die niet zo’n ding hebben… ik merkte dat ik daar makkelijk expressieve lijnen mee maak, net als met een penseel, maar dan anders, maar ook hetzelfde. Ah, je begrijpt me al, zie ik.

Hoedanook, emaille is fantastisch. Werken met lagen en met vormen en met lijnen en met texturen. En een egel die een appel meeneemt als hij op avontuur gaat, voor onderweg.

 

leave a reply

