13: Hopman!

13-hopman

van een foto. De echte foto heeft zoveel plezier en de vormen van de apenvoeten zijn zo expressief. Mens en dier hebben plezier. “Hop! In het water!”

De naam is geïnspireerd door een leuk persoon op Ravelry, die me eens een leuk artikel stuurde uit the Philosopher’s Mail en enthousiast praat over (leren) tekenen. Hai Jack!

Voor gebruik elders op het internet is de orginele foto ingekleurd met een bikini voor de dames. Want internet lukt het nog niet om bloot los te zien van sexualiteit. Daar las ik gisteren een blurgh (blurgh = “slecht geschreven blog maar geeft wel stof tot nadenken”) over van 23 comic artists -vrouwen- die vrouwen willen tekenen maar dat nauwelijks kunnen doen zonder dat het sexueel wordt. Omdat dat is waar we mee gevoed worden in de wereld van de strips. Kijk maar naar de Amerikaanse superheroes. En van daar naar alle weergave van vrouwen. In films, kranten, en nieuws.

Zelf heb ik nog nooit mensen afgebeeld. Wel voeten maar de rest niet.

Waarom wel voeten?? omdat ik sokpatronen weergeef in mijn opschrijfboekje, en daar dan mijn eigen maten bij wil zetten.

Mensen zijn nogal stakerig van lichaam. Met al die armen en benen… Hoe moet je daar nu goed expressie aan geven? Deze foto had het gelukkig al in zich, met waar ze hun armen en benen houden.

Verder heb ik nogal last van “block”, ik heb de leukste ideeën maar ik kom er niet toe om te gaan zitten en ze te maken. Omdat het nooit zo goed wordt als in mijn hoofd. Irritant. Nog maar even doorzetten dus want zomaar lekker een beetje schilderen is nog geen gewoonte dus.

 

One thought on “13: Hopman!

  1. Joehoe! Ben hiero, hang nog rond hoor 🙂 Dichterbij dan je verwacht ws….Pm je binnenkort.
    Die foto met die gesjopte (te kleine) bikini’s ziet er raar uit, eigenlijk had op deze manier de aap er ook 1 aangemeten gemoeten……..
    Later (dus) 🙂

leave a reply

